zaterdag 20 juli 2013

Fuerteventura

Na 5 dagen Puerto Calero op Lanzarote zijn we op weg gegaan naar Fuerteventura. Eerst een nachtje ankeren bij Marina Rubicon, een plaatsje voor de nacht in de haven was echt te duur, meer dan 50 euro. De volgende dag zijn we op weg gegaan naar Puerto Rosario. De handelshaven en hoofdstad van Fuerteventura. Er zijn geen voorzieningen voor jachten alleen moorings voor kleine bootjes en kades voor containerschepen.
Volgens de pilot was er een kleine ankermogelijkheid en die hebben we benut. We lagen er prima maar het leek zand over steen en dan ben ik altijd wat bang dat ons anker klem komt te liggen met alle ellende van dien. We lagen op 8 a 10 m. water dus wij duiken er niet zo maar even naar toe.

Na Rosario zijn we aangeland in Gran Tarajal. Een goede haven, we liggen alleen een beetje te bewegen op het tij. Vanuit hier bekijken we het eiland per bus, fiets en benenwagen. We zijn intussen naar Rosario, Playitas, Betancuria, Morro Jable en alle plaatsen ertussen geweest.

Gran Tarajal is een leuk plaatsje met niet al te veel toeristen, een fontein en een mooi strand. In 2012 hebben ze een muurschilderconcours gehouden, met als thema Gran Tarajal en de zee. Hieronder een selectie van de mooiste exemplaren.

De haven word keurig verzorgt door oa onze schoonmaker. Iedere dag komt een onderdeel aan de beurt om sch0on gemaakt te worden. De eerste dag waren het de RVS toegangshekken van de steigers, dag 2 waren de lantaarnpalen aan de beurt, dag 3 de RVS leuning van de strekdam, dag 4 de havenlichten, dag 5 de troep tussen de stenen en zo gaat hij voort.

Hieronder nog wat plaatjes van onze wandelingen bij Betancuria en Las Playitas, van het lokale strand en een leuke restaurantje in LP