maandag 7 april 2014

Vissen

Begin maart zijn we weer gaan varen, was wel apart na zoveel tijd in Las Palmas.

In Porto Rosario was er een walvis, volgens ons een Fin Whale, dood binnen gebracht. Hij was naar binnen gesleept aan zijn staart en ze gingen proberen om het dier aan land te hijssen om te kunnen onderzoeken waarom het dood was gegaan. De zwaarste kraan van het eiland was echter niet groot genoeg om het omhoog te kunnen takelen, na 2 pogingen te hebben bekeken zijn wij maar weer verder gegaan.



Wij hadden zelf ook nog een vis gevangen, ook best wel een indrukwekkend exemplaar (relatief gezien dan). We hebben we 3 dagen van kunnen eten, maar ik geloof niet dat ik geschikt ben om te vissen, om zo'n mooi dier dood te maken vind ik toch wel heel moeilijk. Ik weet wel dat we er alles van opeten en geen bijvangst hebben en dat anders een ander het voor je doet op waarschijnlijk een nog wat grovere manier , maar toch. Het liefst zou ik toch vegetarier zijn....




Tussen Puerto Calero en Arrecife zijn we zeker wel een uur lang begeleid door honderden dolfijnen, was echt wee een spektakel. We voeren best hard en dat vonden ze erg leuk om mee te spelen, We hebben er weer veel foto en film van gemaakt maar het blijft moeilijk om dat goed te doen